سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

سوال تکراری، جواب نه تکراری


هو المنتظر


برای آمدن امام زمان چه کار کنیم؟

دو تُن کیک پختیم، نیامد...

۵۰ متر ساندویچ درست کردیم، نیامد...

35 میلیون پیامک فرستادیم، نیامد...

لباس نو پوشیدیم، رفتیم مولودی، دست زدیم، باز هم نیامد...

ساعت 11 شب دعای فرج هم خواندیم، باز نیامد...

ای بابا! پس چه کار کنیم امام زمان بیاید؟

ما حتی کلی مستند ظهور با موضوعات آرماگدون، یهودیت و آخر الزمان، مسیحیت و آخر الزمان، فراماسونری، شیطان پرستی و ... ساختیم. دیگر چه کار کنیم؟


ساده است. اولین جواب این است که:
اگر امام زمان (عج) امام مکتب  تشیع است، پس همین مکتب را در جهان پیاده می کند و با همین مکتب، دنیا را به کمال علم و عدل و ایمان می رساند.
پس، شما را به خدا اینقدر گیج نزنید که در زمان غیبت چه کنیم و برای ظهور چه کنیم؟ کمی تامل عقلانی به شما می گوید که باید مکتب تشیع را بشناسید، بشناسید، بشناسید؛ و بعد تبلیغ کنید، تبلیغ کنید، تبلیغ کنید؛ تا در جهان همگانی شود و پیاده شود.
وقتی همه مردم فهمیدند چه کم دارند، امامشان می آید و آن را می دهد.
وقتی منتظر موعود هستیم ولی تئوریهای لیبرال دموکراسی را در دانشگاه می خوانیم و در ادارات پیاده می کنیم و طبق آن برنامه ریزی می کنیم و می گوییم ای آقا! اقتصاد اسلامی و مدیریت اسلامی قابل اجرا نیست؛ یا آرزوی عدالت کمونیستی را در سر داریم، یا اینکه اصلا به اسلامی کردن علوم خود و اجتماع خود فکر نمی کنیم و استادان دانشگاه ما اسم جنبش نرم افزاری را هم نشنیدند، فکر کنم امام زمان و خدا و فرشته ها به "اللهم عجل" ما فقط می خندند. به نظر شما خنده دار نیست؟

اگر قضیه به نظر شما ساده است، اول کمی فکر کنید، بعد ببنید واقعا ساده است؟
شناخت و عمل به مکتب تشیع، زندگی ما را زیرورو می کند.
یعنی بی تفاوتی نسبت به مستضعفین محله و شهر و کشور مسلمانان جهان و میر مسلمانان جهان
، تعطیل. بی حجابی و کم حجابی و حتی چادری که جلب توجه کند، تعطیل.
کم کاری و کم فروشی و سود کلان از گران فروشی
، تعطیل.
کار مردم را راه نینداختن
، تعطیل.
غیبت و دروغ و چاپلوسی و چشم به هم چشمی و فخرفروشی
، تعطیل.
مدپوشی و اسراف و تجمل
، تعطیل.
برای هر مهمانی یک لباس پوشیدن
، تعطیل.
تنبلی و وقت گذرانی در بازارها و پارکها
، تعطیل.
وقت نداشتن برای کسب علم و کتابخوانی
، تعطیل.
گنبد طلا و ضریح نقره و آیینه کاری برای حرم امامان
، تعطیل.
مساجد پرزرق و برق صفوی
، تعطیل.
خلاصه مدل زندگی ای که الان داریم، تعطیل.
باید طرحی نو دراندازیم تا او بیاید.
واضح بگویم:
باید به حرفهای رهبرمان عمل کنیم، تا او بیاید. مگر همه شیعه در ولایت خلاصه نمی شود؟ ولایتمان کجا رفته؟

*اگر این حرفها را قبول ندارید بروید مکتب خود را بشناسید تا بدانید. غر هم نزنید. به جای غرزدن بروید کتابهای شهید مطهری را بخوانید.

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 12:07

سلام.
تازگیا اینجا بودم ، خبری از مطلب نبود:(
به هر حال...
این حرفا رو قبول دارم.ومیدونم باید اجرایی بشه اما این اراده فردی و جمعی ما کجا رفته؟! نمیدونم!

ستیغ سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 12:07 http://3tiq.blogfa.com

سلام.
تازگیا اینجا بودم ، خبری از مطلب نبود:(
به هر حال...
این حرفا رو قبول دارم.ومیدونم باید اجرایی بشه اما این اراده فردی و جمعی ما کجا رفته؟! نمیدونم!

مرمی سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 12:10 http://marmi.parsiblog.com

سلام
واقعا گل گفتید. خصوصا قسمت اول که تبدیل به یک طنز خیلی خیلی خیلی تلخ شده.
به اون موارد این رو هم اضافه کنید که اتفاقا دیشب با زهرا خانوم صحبتش بود. اصلش اینه که من باااااید از خودم شروع کنم. ولی حساب می کنم میگم اولا که خودسازی خیلی سخته. ثانیا من یک نفر. بهتره یک کار فراگیر بکنم که خیلی ها تاثیر بگیرن. که مثلا اسمشو میگذارم کار فرهنگی! بعد اول خراب کاری من و امثال منه.

من باید به جایی برسم که فرض کنم ظهور فقط و فقط معطل منه. پس باید از خودم شروع کنم.
البته بحث فردگرایی و نفی جامعه گرایی نیست. نمی خوام پنبه مسائلی از قبیل امر بمعروفو بزنم. مشکل من با خودم همون زرنگ بازی و دوپله یکی کردن و دور زدن و میون بر قیچی کردنه!!

دعا کنید.

راحیل پنج‌شنبه 6 مرداد 1390 ساعت 12:19 http://rahil57.bligfa.com

خیلی خوب نوشته بودید.
صد در صد موافقم. به منم سر بزنید.

منچ شنبه 8 مرداد 1390 ساعت 08:42 http://ئmench.blogfa.com

سلام
احوال شما؟
واقعا ما فقط یاد گرفتیم برای یک موضوع ساده ترین راه رو انتخاب کنیم
حالا خدا کنه در همین مورد نیت ها درست باشد و صرفا برای ظهور
در ایام نیمه شعبان پیامک میامد که اگر به 10 نفر پیامک بدی روز میلاد خبر خوش میگیری!
این هزینه هم صرفا برای رفع حوائج خودمان بوده است

آبی جمعه 14 مرداد 1390 ساعت 14:15 http://ENGIFA.PERSIANBLOG.IR

غیبت تعطیل
جیغ کشیدن، فریاد زدن تعطیل
ناله کردن تعطیل
رنجاندن والدین تعطیل
حرف های نیش دار تعطیل
موفق باشید


ببببببله!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد