سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

چه کسی تشنه تر است؟

بسم الله


ایمان به خدا یا زندگی به سبک شیطان. این انتخابی است که همه م می کنیم و راه سومی وجود ندارد. 

ایمان به خدا یعنی زندگی در عالم نور. و زندگی در این عالم قواعدی دارد که اهالی آن، پذیرفته اند؛ با سرخوشی لذت بخشی هم پذیرفته اند.

قاعده دوم این است که هر چه عاشق تر باشی دوست داری در راه اثبات عشقت بیشتر سختی بکشی. دوست داری خودت را برایش لوس کنی و در لحظات سخت در آغوش مناجاتش آرام بگیری. وقتی روزه ای و در میان چادر مشکی گویی خورشید را در آغوش خود حمل می کنی و از تشنگی له له می زنی، فکر می کنی در میان بال فرشتگان قدم برمی داری.

ولی نه! صبر کن...

شاید در این لحظات یاد چیزی بیفتی که دیگر اینها را سختی ندانی یا شاید از اینکه به خودت مباهات کردی خجالت بکشی. مثلا یاد مادران سومالی که حجاب زیبایشان را در تلویزیون دیده ای. تو بعد افطار سیر و سیراب می شوی ولی آنها چه؟ آنها شاید با اشکهایی که برای فرزندان گرسنه شان می ریزند سیراب شوند. راستی، آدم که اشک می ریزد تشنه تر می شود. نه؟ حالا شاید یاد چیز دیگری بیفتی...

یاد زینب کبری و لبان تشنه اش.

او هم تشنه بود. روزه نبود ولی به خاطر خدا تشنه بود. مهم این است که به خاطر خدا باشد. او هم چادر مشکی به سر داشت زیر آفتاب داغ کربلا. ولی چادر مشکی اش سفید شده بود از خاک سرخکربلا.  او تشنه بود ولی زیر آفتاب سوزان با چادرش می دوید. گریه می کرد و گریه کودکان را هم ساکت می کرد. او تشنه بود ولی باید همه تشنگان را تیمار می کرد.

خدایا! یک نفر می تواند چند نفر باشد؟ به جای چند نفر بدود و تیمار کند و تشنه هم باشد؟

خدایا! من دیگر تشنه نیستم. من عاشق زینب توام. زینب علی. محبوب تو.



* برای صبر ریحانه ها


نظرات 12 + ارسال نظر
مرمی دوشنبه 31 مرداد 1390 ساعت 13:34

سلام و سپاس
علی خونم پایین اومده
چیکار باید کرد؟

فانوس چهارشنبه 2 شهریور 1390 ساعت 16:36 http://faanous.mihanblog

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
خیلی ها نفهمیدیم معنی این جمله شهید مطهری رو که امروز یزید اسرائیل است
روز قدس فراموش نشه

ج جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 13:05

اینقدر چرت ننویس به زندگیت برس

شما کی هستی؟
تبریک برا چی ؟
شما چرت نخون به زندگیت برس

ج دوشنبه 21 شهریور 1390 ساعت 11:54

تبریک

س سه‌شنبه 22 شهریور 1390 ساعت 21:42

سلام سرکار خانم
تبریک را بنده گفتم اما کامنت قبلیش را واقعا نمیدانم کی نوشته اما چون بامحتواش والبته نه بالحنش موافق بودم و فکر میکردم با تبریک من ربطی دارد پس من هم با همان نام کامنت گذاشتم
در هرصورت حتما دلیل تبریک را میدانید
درضمن تیپ حزب الهی با سریال های تلویزیونی تخریب نمیشود
با ریاکاری ها و دورویی های خودشان از چشم مردم افتاده اند وگرنه رسانه میلی که دیگر در رو ستاها هم مخاطبی ندارد
تشریف بیاورید بخش مراقبتهای ویژه یکی از بیمارستانهای خصوصی تهران،ببینید نتیجه اعمال ورفتار و حرفهای یکی از این مظلومان روز قیامت چه به روز یک"ظالم" آورده
جالب است که این روزها همه دلشان روز قیامت میخواهد و جواب شنیدن
تاآن روز...

سلام
اصولا کسی که ظلم کنه ظالمه نه مظلوم. حالا هر قیافه ای که داشته باشه.
حرف من کلی بود وگرنه در هر قیافه ای آدم خوب و بد هست.

س دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 23:18

سلام
بلاگ اسکای امکانات وامنیت پایینی دارد وگرنه که باشخص شما حرف زیاد داشتم درباب ظالم ومظلوم ،البته لابد مطلعتان فرمودند که دیگر نه حرفی مانده ونه حالی ونه انگیزه ای

سلام
هرجور راحتین.
ما که حرفمونو می زنیم تا ببنیم کی جرات داره گیر بده

س سه‌شنبه 5 مهر 1390 ساعت 17:30

سلام
ما که حرفمونو می زنیم تا ببنیم کی جرات داره گیر بده !؟
خوبی شما؟کی گفت شما حرفتو نزن؟کی گفت جرات نداری؟کی خواست گیر بده؟
ما کیا هستید؟ازطرف جمع نظر نده .چون جمع ثابت کرده این طور فکر نمیکنه

منظورم شما نبودی. خودمو گفتم. ما هم یعنی من.
خیلی دوست دارم بدونم کی هستی. البته اگه میشناسیم همو.

س سه‌شنبه 5 مهر 1390 ساعت 18:30

+
سرکار خانم
دل وجرات داشتن و حرف زدن پیش خدا امتیازی نیست
از خدانمیترسیدم عهدمو میشکستم ومیدیدی دل وجرات رو

س چهارشنبه 6 مهر 1390 ساعت 18:39

سلام
بالاخره تو این کامنت آخری جواب سلام یادتان رفت ! واین نشانه خوبیست ،همیشه هم که حضور گرم افراد نیست که موجب تسلای خاطر بازماندگان میشود،گاهی هم همین چیزهای کوچک .....بگذریم
من شما را میشناسم و بنظرم عجیب است که شما من را یاحتی بهتر است بگویم ما را (یعنی من و آنکه قبل ازمن کامنت گذاشته بود که "به زندگیت برس" والبته من اخیراً فهمیدم کی بود)نمیشناسید.حتی هربار که آلارم می آید پاسخ کامنتم را داده اید به
ایمیلم و وبلاگی که جز سردرد و حسرت چیزی برایم ندارد هم سرمیزنم بلکه بالاخره آمده باشی بدون اینکه من عهدشکسته باشم. آمده باشی تامن انگیزه بگیرم هرچقدرهم برایم عذاب آور است این پستهای نصفه ونیمه ای که هنوز ثبت موقت است به افتخار حضورت مرتب کنم ونمایش بدهم!اصلاً بگذریم بهتر است.غرض شخص من که از ابتدا تبریک و شادباش بود وبس.حالاهم که دوبل شده.شهر در امن و امان است...

۲ تا سلام
پس لطفا خودتون رو معرفی کنید

س دوشنبه 11 مهر 1390 ساعت 18:33

سلام
منظورم این بود که انتظار داشتم و دارم که خودتون متوجه بشید یا...
واقعا دیگه مهم نیست

س سه‌شنبه 12 مهر 1390 ساعت 22:26

میبینی تو روقرآن
7تا کامنت باسلام وصلوات برات گذاشتیم اومدن پاچه مونو گرفتن وکردن توبوق و کلی آدم طلبیدن....از همین تیپ حزب الهی ها....چیکارکنیم بااین آزادی بیان!؟
ایها الناس این هشتمیش بود،من مسئولیت کامنتهای کسیو برعهده نمیگرم

مسعود زارعیان سه‌شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 08:29 http://siasefeed.blogfa.com

با عرض سلام و احترام
خوشحال میشوم نظرتان را درباره پست "فیلم مستند حجاب" بدانم.
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد