سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

سنا

یکاد سنا برقه یذهب بالأبصار

کشتن همه فرشته ها

کشتن همه فرشته ها

یا

وقتی شیطان به صداسیما می زند

چقدر ما ساده لوحیم که صداسیما را نقد می کنیم. انتظار داریم به گفتمان حزب الله توجه کنند و به یاران انقلاب تریبون داده شود. (تازه ذوق می کنیم که برنامه راز را داریم) می گوییم چرا فقط شمال تهران را می بینید و بقیه کشور را نادیده می گیرید. می گوییم چرا زنان چادری یا فقیرند یا بدبخت... و خیلی نقدهای دیگر.

حالا با این دسته گلی که برادران بهرامیان در سقوط یک فرشته به آب داده اند، باید قسم و آیه بخوریم که ما جماعت حزب الله، شیطان نیستیم و مثل آدمهای خوب و پولدار شمال تهران از خاک آفریده شده ایم و البته بشری جایز الخطاییم.

واقعا به نظر شما تصویری که در سی شب از یک تیپ حزب اللهی به عنوان شیطان در ذهن مخاطب جاسازی شده را می توان با دو سه دیالوگ پراکنده که "از تیپ الانم راضی نیستم ولی برای جلب رضایت فاطمه مجبورم" یا "از کسانی که موقع حرف زدن با نامحرم سرشان را پایین می اندازند، متنفرم" که زبان شیطان حزب اللهی فیلم خارج می شود، توجیه کرد؟

خودشان کارشناس می آورند و می گویند که شیطان قدرتی ندارد و فقط وسوسه می کند و اجنه نمی توانند علیه انسان کاری انجام دهد چون انسان اشرف مخلوقات است و... بعد در همان برنامه کارشناس مذهبی این فیلمهای شیطانی را می آورند که دروغهایش را توجیه کند.

نمی دانم این آقایان فکر نکردند که اگر شیطان و اجنه بتوانند کسی را تا حد مرگ بترسانند که بعد سکته کند و بمیرد یا اینکه توطئه کنند، صحنه سازی کنند، جعل مدرک کنند که تهمت دزدی به دختری پاک بزنند، دیگر در عالم امکان سنگ روی سنگ بند نمی شود و کلا باید جمع کنیم و کار جهان را به شیطان و دارودسته اش بسپاریم! فکر نکردند با این تلقین ها چه وحشت و نا امیدی ای در جامعه ایجاد می کنند؟ آخر زندگی ، فیلم نیست که شیطان هرچه خواست انجام دهد بعد کسی از آن تصادف وحشتناک جان سالم به دربرد و همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود. نمی دانید که خداوند امور عالم را از را سلسله علت و معلولی اداره می کند نه مثل فیلمسازان شما با طلسم و جادو جنبل و معجزه و فرشته دیدن و شیطان شدن و.... ؟

نمی دانید این سوژه ها از هالیوود یهودی مسیحی آمده که در دینشان نه عقل بهایی دارد نه علم و نه سلسله علت و معلولی را آنگونه که حکمت اسلامی به آن پی برده، فهمیده اند. آنها مجبورند برای توجیه دین به این خزعبلات چنگ بزنند؛ شما اگر مسلمانید، بروید حکمت اسلامی را بخوانید و اول عمق و زیبایی دین خود را بفهمید بعد ببینم از هالیوود کپی برمی داریدیا نه؟!

سوال آخر من اینکه چه دلیلی دارد که یک سال شیطان را در هیئت یک رزمنده جانباز شهید نشان می دهید و سال دیگر در هیئت جوانی متدین و با تیپ حزب اللهی؟ من هیچ توجیهی را قبول نمی کنم و این را پای حماقت شما نمی گذارم که حکما گفته اند امر اتفاقی تکرار نمی شود.

رهایتان کنند سال دیگر شیطان در لباس یک مرجع تقلید در می آید که دیگر فحش خور جماعت مذهبی جامعه تکمیل شود و شما رسالت مضحکه کردن متدینین را به اتمام رسانده باشید.

دلم می خواهد روز قیامت جواب شما را به این جماعت مظلوم بشنوم.

تا آن روز.....

 

نظرات 11 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 22 شهریور 1390 ساعت 19:21 http://ghafase.blogsky.com/

وبلاگ بسیار زیبای دارید استفاده کردم خوشحال میشم تبادل لینک کنم منتظتون حضور سبزتان هستم

لاجورد سه‌شنبه 22 شهریور 1390 ساعت 21:13 http://laajvard.blogfa.com/

سلام، جالب‌ناک بود. به روزم پس از عمری.از خودمان نوشته‌ام.

لعیا جون چهارشنبه 23 شهریور 1390 ساعت 10:05

باهات موافقم البته من فکر میکنم خود جناب شیطان برای ایم در بند بودن برنامه ریزی می کنند و در تولید این سریال به عقیده حقیر بی شک با جناب کارگردان همکاری تنگاتنگی داشته اند .
در واقع کارگردان محترم فیلمی ساخت باب دل ابلیس جان.


برای من و پسرم دعا کن

ستیغ چهارشنبه 23 شهریور 1390 ساعت 14:31 http://3tiq.blogfa.com

وضعیت این فیلم سازی ها و به قول خودشان سینمای دینی و ...تقریبا افتضاح است!
واقعا دست برنامه ریزان سیما با این برنامه ریزی ها و تفکرات عمیق فلسفی درد نکنه!

چگامه چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 01:08 http://chagameh.blogfa.com

ما که آخرش هم نفهمیدیم پروشه سوارها خطرناکن یا یقه بسته های سر به زیر!
یازده ماه خوراک مسموم به خورد ذهنمون میدن،این یک ماه دست به دامن ارواح و اجنه میشن برای محکم کاری!

منچ یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 20:28 http://mench.blogfa.com

سلام
درست میفرمایید ولی یک نکته این بود که نشون داد شیطان برای هر کس از نقشه و هیبت خاصی داره برای فاطمه بچه مومن بود برای سارا به واسطه نیما

سلام
توجیه خوبیه ولی سوال اینجاس که چرا تو فیلمها شیطان اصولا به مذهبی ها گیر میده و در هیبت مذهبیه. دقت کن : نیما شیطان نبود. اقلا آدم بود.

مرمی شنبه 30 مهر 1390 ساعت 00:09 http://golmikh.pariblog.com

نرود میخ آهنین در سنگ

با سلام

احتراما، به استحضار می رساند دومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی عفاف و حجاب (یادداشت محور، وبلاگ محور، پادکست و فتوبلاگ) در حال برگزاری است .

شما می توانید حتی با ثبت یک یادداشت مرتبط با عفاف و حجاب حداکثر تا 15 آبان ماه در جشنواره شرکت نمایید.

با احترام
کمیته رسانه های مجازی دومین جشنواره تولیدات عفاف و حجاب (نور)‏

http://members.noorfest.ir

راحیل شنبه 19 آذر 1390 ساعت 00:04 http://rahil57.blogfa.com

به روزم با
روضه خوانی به سبک دانشجویی

سلام علیکم

لطفا در اطلاع رسانی اولین فراخوان وبلاگی من و چادرم با موضوع “چی شد چادری شدم؟” ما را یاری دهید

http://khaterechador.blogfa.com

ان الله یُحِبُّ الذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صفاً کَانَّهُم بُنیانٌ مَرصُوص(آیه۴ سوره الصف)

لبخند رضایت حضرت زهرا سلام الله علیها نصیبتون

حضور آگاهانه یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 10:19 http://jonbesh.mihanblog.com/

عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.(مقام معظم رهبری)

دوازدهم اسفندماه، زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته آزمونی برای بصیرت، آگاهی و حضور ما در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های به پا خواسته از آن است.

همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند:«درست در نقطه‏ ی مقابل خواست دشمنان، همه‏ ی ما باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم» زیرا انتخابات،‌آبروی ملی، یکی از شاخص های رشد ملی و وسیله ای برای عظمت ملی است.

از این رو، از تمامی فعالان فضای سایبر و فضای مجازی را دعوت می کنیم با قرار دادن لوگوهای«جنبش اینترنتی حضور آگاهانه» در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های خود و همچنین انتشار و بازنشر مطالب مربوط به حضورمردم در انتخابات همچون یادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کلیپ، پیامک و... ما را در این امر خطیر یاری فرمایند.

شایان ذکر است، نام و نشانی پایگاه های اینترنتی و وبلاگ هایی که در این زمینه فعالیت کنند در وبلاگ جنبش اینترنتی منتشر خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد